İdare Mahkemesi Yerine Görevli Olmayan Yerler Başvuru Halinde Dava Süresi
  2. İdari Yargılama Hukuku

İdare Mahkemesi Yerine Görevli Olmayan Yerler Başvuru Halinde Dava Süresi

GÖREVLİ OLMAYAN YERLERE BAŞVURU HALİNDE SÜRE (m. 9)

Çözümlenmesi Danıştayın, idare ve vergi mahkemelerinin görevlerine girdiği halde, adli yargı yerlerine açılmış bulunan davaların görev noktasından reddi halinde, bu husustaki kararların kesinleşmesini izleyen günden itibaren 30 gün içinde görevli mahkemede dava açılabilir. Bu durumda, görevsiz yargı merciine başvurma tarihi; Danıştaya, idare ve vergi mahkemelerine başvurma tarihi olarak kabul edilir (İYUK m. 9/1).

Adli yargı yerlerine açılan ve görevsizlik sebebiyle reddedilen davalarda, görevsizlik kararının kesinleşmesinden sonra 30 günlük süre geçirilmiş olsa dahi, idari dava açılması için öngörülen süre henüz dolmamış ise bu süre içinde idari dava açılabilir (m. 9/1).

Örneğin, 60 günlük süreye tabi olan bir davanın, Kayseri İdare Mahkemesinde açılması gerekirken Kayseri Asliye Hukuk Mahkemesinde açılması durumunda, Kayseri Asliye Hukuk mahkemesinin verdiği görevsizlik kararının kesinleşmesini izleyen 30 gün içinde Kayseri İdare Mahkemesinde dava açılabilir. Fakat, söz konusu 30 günlük süre sona ermesine rağmen 60 günlük dava açma süresi henüz sona ermemişse, davacı bu kalan sürede de davasını açabilir. Söz gelimi;

▶ Asliye hukuk mahkemesinin kesinleşen kararı, dava açma süresinin 55. gününde tebliğ edilirse, davacı, ek 30 gün içinde idare mahkemesinde dava açabilir.
▶ Asliye hukuk mahkemesinin kesinleşen kararı, dava açma süresinin 25. gününde tebliğ edilirse, davacı, kalan 35 gün içinde (yani 60 günlük dava açma süresinin sonuna kadar) idare mahkemesinde dava açabilir. Zira, bu durumda 30 günün sonunda dava açma süresi henüz dolmamaktadır.

İlginizi Çekebilir